Strona 1 z 1

Jak używać DFL_PL ?

: pn lut 18, 2019 9:51 pm
autor: FakeMaster
Program pobieramy tutaj - https://fake.com.pl/df_install/DF.zip

Rozpakowujemy pobraną zawartość na wybrany dysk twardy, np. C:\DF lub d:\DF

Folder po rozpakowaniu powinien wyglądać mniej więcej tak:
zawartosc_DF_PL.jpg
zawartosc_DF_PL.jpg (277.81 KiB) Przejrzano 152 razy
zawartosc_DF_PL.jpg
zawartosc_DF_PL.jpg (277.81 KiB) Przejrzano 152 razy
Krótkie wyjaśnienie zawartości:

_internal - tutaj znajdują się wszystkie skrypty niezbędne do poprawnego funkcjonowania programu, na szczęście nie musicie tam grzebać :)

workspace - folder roboczy, tutaj wgramy film źródłowy jako data_src.mp4 oraz film docelowy jako data_dst.mp4 do dalszej obróbki. Pozostała zawartość folderu zostanie dokłądniej opisana w dalszych krokach.

Lista wszystkich skryptów na dzień dzisiejszy:
1) wyczysc folder workspace.bat
2.1) SRC - wyodrebnij klatki z filmu 1 klatka na sek.bat
2.2) SRC - wyodrebnij klatki z filmu 5 klatek na sek.bat
2.3) SRC - wyodrebnij klatki z filmu 10 klatek na sek.bat
2.4) SRC - wyodrebnij klatki z filmu wszystkie klatki.bat
3.1) przytnij film (edycja, przeciagnij i upusc film na mnie.bat
3.2) DST - wyodrebnij wszystkie klatki z filmu.bat
3.3) INNE) DST - DENOISE - usun szumy x1.bat
3.4) INNE) DST - DENOISE - usun szumy x5.bat
3.5 INNE) DENOISE - usun szumy z DTS x10.bat
4.0.1) SRC - poszukaj twarzy DLIB wszystkimi GPU_DEBUG.bat
4.0.2) SRC - poszukaj twarzy DLIB wszystkimi GPU.bat
4.0.3) SRC - poszukaj twarzy DLIB najlepsza grafika.bat
4.0.4) SRC - poszukaj twarzy MT wszystkimi GPU_DEBUG.bat
4.0.5) SRC - poszukaj twarzy MT wszystkimi GPU.bat
4.0.6) SRC - poszukaj twarzy MT najlepsza grafika.bat
4.1) SRC - Obejrzyj rezultaty.bat
4.2.1) SRC - sortuj wedlug ostrosci.bat
4.2.2) SRC - sortuj wedlug histogramu (podobienstwa).bat
4.2.3) SRC - sortuj wedlug roznych twarz.bat
4.2.4) SRC - sortuj wedlug roznego histogramu (podobienstwa).bat
4.2.5) SRC - sortuj wedlug rozmiaru twarzy.bat
4.2.6) SRC - sortuj wedlug orientacji twarzy.bat
4.2.7) SRC - ostatnie sortowanie.bat
4.2.INNE) SRC - recznie skoryguj wykrywanie twarzy.bat
4.2.INNE) SRC - sortuj wedlug odcienia.bat
4.2.INNE) SRC - sortuj wedlug orginalnej nazwy.bat
4.2.INNE) SRC - sortuj wedlug pokrycia czarnym kolorem.bat
4.2.INNE) SRC - sortuj wedlug poziomu jasnosci.bat
5.1) DST - poszukaj twarzy DLIB wszystkimi GPU.bat
5.1.1) DST - Obejrzyj rezultaty DEBUG.bat
5.1.2) DST - Obejrzyj rezultaty.bat
5.2) DST - poszukaj twarzy DLIB wszystkimi GPU + manualna korekcja.bat
5.2.1) DST - sortuj wedlug histogramu (podobienstwa).bat
5.2.2) DST - sortuj wedlug ostrosci.bat
5.2.3) DST - sortuj wedlug roznego histogramu (podobienstwa).bat
5.2.4) DST - sortuj wedlug rozmiaru twarzy.bat
5.2.5) DST - sortuj wedlug orientacji twarzy.bat
5.2.6_!!!) DST - sortuj wedlug oryginalnej nazwy pliku (WAŻNE!).bat
5.3) DST - poszukaj twarzy DLIB najlepszym GPU.bat
5.4) DST - recznie wyodrebnij twarze + popraw usuniete wyniki + DEBUG.bat
5.5) DST - recznie wyodrebnij twarze.bat
5.6) DST - poszukaj twarzy MT wszystkimi GPU.bat
5.7) DST - poszukaj twarzy MT wszystkimi GPU + reczna korekta.bat
5.8) DST - poszukaj twarzy MT najlepszym GPU.bat
6.1) Trenuj DF.bat
6.2) Trenuj H64.bat
6.3) Trenuj H128.bat
6.4) Trenuj LIAEF128.bat
6.5) Trenuj SAE.bat
7.01) DF - Naloz twarze na film (po treningu) + DEBUG.bat
7.010) SAE - Naloz twarze na film (po treningu).bat
7.02) DF - Naloz twarze na film (po treningu).bat
7.03) H64 - Naloz twarze na film (po treningu) + DEBUG.bat
7.04) H64 - Naloz twarze na film (po treningu).bat
7.05) H128 - Naloz twarze na film (po treningu) + DEBUG.bat
7.06) H128 - Naloz twarze na film (po treningu).bat
7.07) LIAEF128 - Naloz twarze na film (po treningu) + DEBUG.bat
7.08) LIAEF128 - Naloz twarze na film (po treningu).bat
7.09) SAE - Naloz twarze na film (po treningu) + DEBUG.bat
8.1) Stworz gotowy film AVI.bat
8.2) Stworz gotowy film MOV(lossless+alpha).bat
8.3) Stworz gotowy film MP4(lossless+alpha).bat
8.4) Stworz gotowy film MP4.bat
9.INNE) przekonwertuj PNG do JPG (upusc folder na mnie).bat

Zasada postępowania (na razie po krótce):
1) Wgraj do folderu workspace plik z filmem osoby której twarz chcesz wstawić do filmu jako plik o nazwie data_src.mp4

2) Wgraj do folderu workspace plik z filmem docelowym jako plik o nazwie data_dst.mp4

3) Proponuję odpalić skrypt 2.2) SRC - wyodrebnij klatki z filmu 5 klatek na sek.bat aby wypakować klatki z filmiku źródłowego do folderu workspace\data_src

4) Odpalamy plik 3.2) DST - wyodrebnij wszystkie klatki z filmu.bat co spowoduje wypakowanie wszystkich klatek z filmu docelowego do folderu workspace\data_dst

5) Następnie skrypt 4.0.5) SRC - poszukaj twarzy MT wszystkimi GPU.bat wyszuka nam wszystkie twarze osoby źródłowej, trafią one później do folderu workspace\data_src\aligned

6) Skryptem 5.8) DST - poszukaj twarzy MT najlepszym GPU.bat poszukamy twarzy osoby z filmu docelowego, trafią one do folderu workspace\data_dst\aligned

7) Musimy pousuwać z folderu workspace\data\src\aligned wszystkie pliki które nie są twarzą, są odwrócone (do góry nogami lub na bok), lub twarz zajmuje mniej niż 1/4 obrazka.

7.1) W wypadku większej ilości wykrytych twarz pomocny będzie nam skrypt 4.2.2) SRC - sortuj wedlug histogramu (podobienstwa).bat który posortuje pliki w sposób prostszy do szybkiego usuwania zbędnych plików.

7.2) Jeśli punkt 7.1 Ci nie odpowiada, spróbuj odpalić 4.2.3) SRC - sortuj welług roznych twarz.bat, łatwiej będzie usunąć twarze innych osób z filmu, co jest czynnością wymaganą !

8) Teraz pora na usuwanie plików które nie są twarzami bohatera (lub bohaterki) filmu docelowego, w tym przypadku usuwamy zbędne pliki z folderu workspace\data_dst\aligned

8.1) Ponownie z pomocą przychodzą nam skrypty 5.2.1 - 5.2.5, należy pamiętać, że jak skończymy usuwać zbędne pliki kończymy pracę skryptem który poukłąda nam twarze według oryginalnej kolejności, odpalamy więc bezwzględnie 5.2.6_!!!) DST - sortuj wedlug oryginalnej nazwy pliku (WAZNE!).bat

9) Teraz kolej na terning, sugeruję zacząć od skryptu 6.5) Trenuj SAE.bat, na pytania zadane w skrypcie klilkamy enter i zostawiamy domyślne wartości, na cele tutoriala nie będę się w nie wgłębiał. Powinno wyświetlić się okno podglądu twarzy, odświeża się ono co ok 1000 cykli, można wymusić szybszy bieżący podgląd klikając miejąc aktywne okno PREVIEW guzik p na klawiaturze. Po około 10 000 - 20 000 cykli przybliżony podgląd osoby już podmienionej powinien się wyostrzyć. W najprostszym scenariuszu czekamy od 60 000 do ponad 100 000 aby efekt końcowy był zadowalający, zależnie od sprzętu w naszym komputerze może to zająć dzień lub dwa ...

10) Jak już widok podglądu wygląda obiecująco, przerywamy trening klikając guzik enter na aktywnym oknie PREVIEW i czekamy aż skrypt zakończy działanie.

11) Teraz pora na wygenerowanie klatek nowego filmu, wywołamy to odpalając skrypt o nazwie 7.010) SAE - Naloz twarze na film (po treningu).bat, zdjęcia z klatkami trafią do folderu o nazwie workspace\data_dst\merged, warto tam zajrzeć i zobaczyć czy efekty naszego fake będą zadowalające. Będzie mnóstwo pytań, proponuję klikać enter,wartości domyślne powinny dać sobie radę. Wszystkie funkcje generowania klatek są bardzo przydatne, ale omówię je w innym terminie, wartości musimy pozmieniać w zależności od przypadku użytych twarzy.

12) Pora na stworzenie filmu w ulubionym formacie, czyli punkty 8.1 - 8.4, ja z reguły puszczam 8.4) Stworz gotowy film MP4.bat, gdy skrypt zakończy pracę gotowy film powstanie w folderze workspace i będzie się nazywał result.mp4.